Blogcu Testi Ne kadar Blogcusunuz

Yazar: Unknown Tarih: 10:42 Kategori: Yorum: Yorum Yap

İyi bir blogcu olmanın bence iki şartı vardır. Bir blogculukla ilgili teorik bilgiye sahip olmak ikincisi de bu bilgileri hayata geçirmek uygulamaktır. Bu yazıda çeşitli sitelerde dergilerde görmüş olduğunuz “ne kadar x’siniz” “y misiniz” tarzında bir teste yer vereceğiz. Umarız Bloglama hakkında bilgilerinizi ölçebileceğiniz testimizi beğenirsiniz.
BLOG PUAN İLE BİLGİNİZİ ÖLÇÜN!
Test oldukça basit sadece verdiğiniz cevapları saymanız yeterli.
1) Blog yazılarınıza etiket girer misiniz?
a) Yazıları etiketlemeye yaftalamaya karşıyım.
b) Arada sıra…
 c) Her yazımı mutlaka etiketlerim.
2) Blogunuzu ne sıklıkla güncellersiniz?
a) Değişir günde iki tane de olur üç haftada bir de.
b) Düzenli güncellemeye çalışıyorum fakat çoğu zaman mümkün olmuyor.
c) Kendi belirlediğim aralıklarla büyük bir aksilik olmadıkça güncelliyorum.
3) Blogunuza reklam alır mısınız?
a) Hiç fark etmez her reklamı yayınlarım.
b) Çok fazla ve alakasız reklam olmamasına dikkat ediyorum.
c) Okuyucularımın hoşuna gitmeyecek reklamı kullanmam.
4) Blogunuzun istatistiklerini takip ediyor musunuz (anahtar kelimeler, yönlendirmeler vs.)
a) Aaa onlara nerden bakıyoruz?
b) Takip ediyorum.
c) Takip ediyorum ve onları bir geribildirim olarak değerlendiriyorum.
5) Okuyucularınızın maillerine yanıt verir misiniz?
a) İşime gelenleri…
b) Genelde cevaplıyorum.
c) Tümüne geri dönüş yapmaya gayret ediyorum.
6) Blogunuz için sosyal medyayı kullanıyor musunuz?
a) Bir hesabım var ama aylardır ilgilenmiyorum.
b) Haftada bir kontrol ediyorum.
c) Blogumla ilgilenir gibi sosyal medya hesabımla da ilgilenip takip ediyorum.
7) Blog yazılarınızın seo uyumlu olmasına dikkat eder misiniz?
a) Seo ne?
b) Zaman zaman dikkat ediyorum.
c) Seo kurallarını göz önünde bulundurarak yazıyorum ama okuyucuyu sıkacak kadar da abartmıyorum.
8 ) Blog tasarımınız nasıl?
a) Her şey var daha ne olsun! (Hava durumu, saat, takvim, son haberler, kayan yazılar)
b) Tasarımın önemli olduğunu biliyorum ama teknik bilgim maalesef yetersiz. Ücretsiz kaliteli bir tema kullanıyorum.
c) Kendi oluşturduğum bir tema veya satın aldığım bir tema kullanıyorum. Sadeliğe önem veriyorum.
9) Blogunuza yazacağınız konuyu nasıl seçersiniz?
a) İlgi çektikten sonra hangi konu olduğu pek önemli değil.
b) Blogumun içerik planına uygun konular seçiyorum.
c) Uzman olduğum tek bir alanla ilgili konular seçiyorum.
10) Kopyala/Yapıştır içerik hazırlar mısınız?
a) Evet, hazır yazılmışı varken neden uğraşayım?
b) Nadiren. İçerik sıkıntısı çektiğim zamanlarda.
c) Asla. Çok gerekliyse sahibinden izin alırım.
HANGİ BLOGCU TİPİ SİZE UYUYOR?
En çok hangi şıkkı seçtiniz?
a’lar çoğunluktaysa; Maalesef bloguculukla ilgili teorik birikiminizi arttırmalısınız. Bu konuda bir avantajınız var; faydalanabileceğiniz çok sayıda Türkçe ve İngilizce kaynağı rahatlıkla bulabilirsiniz. Bu blog ve daha pek çok kaynak bulabilirsiniz. Blogculukla ilgili bilgilerinizi arttırdıkça blogunuzun başarısı da artacaktır.
b’ler çoğunluktaysa; İyi niyetli kendini geliştirmeye çalışan bir blogcusunuz vebloglamayla ilgili bilgilere hakimsiniz. Blogunuzun popüler bloglar arasında yer alma ihtimali oldukça yüksek. Hep böyle devam etmeniz dileklerimizle.
c’ler çoğunluktaysa; Bloglama konusuna gerçekten hakimsiniz. Yine de insan hiçbir zaman insan “ben oldum” dememeli. Bloglama ve internet dünyası hakkındaki gelişmeleri takip etmelisiniz. Doğrusunu isterseniz büyük ihtimalle bloglamayla ilgili yayınları da düzenli olarak takip ettiğinizi düşünüyorum yani aslında bu öneriye gerek yok bile diyebiliriz. Bloglama başarınızı hep korumanız dileklerimizle.
Kaynak: http://akifulutas.com/

0 yorum :