Markalar İçin Sosyal Medyanın Önemi

Yazar: Ens Kutly Tarih: 12:03 Kategori: Yorum: Yorum Yap


Markalar İçin Sosyal Medyanın Önemi

Markalar İçin Sosyal Medyanın Önemi

 Sosyal medya markaların pazarlama stratejileri için temel unsurlardan biri haline gelmektedir. Facebook,  Twitter,  Pinterest ve aralarında yer alan tüm dijital mecralarda yeni, potansiyel ve sadık müşterilere ulaşmanın, onlarla etkileşim halinde olarak dokunmanın değeri tecrübelerle sabit bir hale gelmiştir. Markaların tüm bu olanakları değerlendirebilmesi için sağlam bir online stratejiye sahip olma zorunluluğu göz ardı edilmemelidir.
 Dijital mecralara gösterilen özverinin ölçülebilir etkisi temel alındığında, tam tersi istikametin işletmeleri veya markaları zor durumda bırakması kaçınılmazdır. Böylesine dikkat çekici ve gerçek zamanlı etkileşimin hâkim olduğu mecraların işletmeler tarafından samimiyetle sahiplenilmesi gerekmektedir.
 Amerika’da 2000 kişi arasında Ocak ayı sonu ve Şubat ayı başlarında yapılan araştırmaya göre markalar için sosyal medya gibi bir gücün neden engellenemez olduğunu gösterir sonuçlar elde edilmiştir. Karşılaştırmada ilgili markaların Facebook fanı olup olmama durumları, müşterilerin ürünleri satın alması, müşteri sadakati, tavsiye eğilimi, medya değeri gibi birçok ölçüt kullanılmış. Ülkemiz kriterleri düşünüldüğünde bizde böyle bir araştırma yapılsaydı sonuçların ne olacağını eminiz ki merak ediyor olurduk. En nihayetindeMashable duyurusuna göre Syncapse ve Hotspex ile yapılan ortak çalışmada Facebook fan değerinin ortalama 174$ olduğu belirlenmiştir.
marka deger Markalar İçin Sosyal Medyanın Önemi
 Araştırma aynı zamanda markaların takipçisi konumunda olan Facebook fanlarının, marka hakkında daha fazlaolumlu içerik paylaştığını da göstermiştir. Markanın, Facebook fanı olmayan kullanıcılarının da bunun tam tersi bir sonucu doğurduğu gözlemlenmiştir.
 Facebook hayran kitlesinin sosyal medya pazarlamasındaki önemi rakamsal değerlerle de ifade edilebildiğine göre hem şirketlerin gelirlerini arttırması hem de müşteri sadakati yaratma konusunda fırsatların kaçırılmaması gerektiğini net olarak görebiliyoruz.
 Akıllı telefonlar, televizyonlar, tabletler ve benzer bir o kadar, günlük hayatımızın neredeyse olmazsa olmazı haline gelen teknolojik ürünlerin bizleri daha çok çevrimiçi kılması sebebiyle sosyal ağlardaki hareketliliğimiz de buna paralel olarak ivme kazanmaktadır.
 Sosyal ağlarda yer alan önemli bir tartışmadan haberdar olunması hem bireye hem de marka tarafına fayda sağlayabilmektedir. Tüketicilerin sürekli olarak durum güncellemeleri, arkadaş eklemeleri, sayfa beğenmeleri yaptığı bir ortamda ucunun markalara dokunmayacağı bir etkileşimden bahsedemeyeceğimizi de öngörebilmeliyiz.
 Aynı araştırmada ortaya çıkan sonuçlarda Facebook marka fanlarının ve marka fanı olmayanların alışkanlıkları da istatistiksel verilerle gözler önüne serilmiştir.
sosyal medya aliskanlik Markalar İçin Sosyal Medyanın Önemi
 Sosyal ağlarda marka hakkında konuşulanları, düşünceleri hem gözlemlemek hem de kumanda edebilme şansına sahipken bundan mahrum kalmayı istemek çok kolay değil gibi görünüyor. Bu olanaklar dahilinde markaların, online itibarlarına ve yol haritalarına yön vermede kaçırılmaması gereken fırsatları sosyal medyanın cömertçe sunduğunu görmekteyiz.
 Siz olsaydınız buna engel olmayı aklınızdan geçirir miydiniz?

0 yorum :